Kundens trygghet
För att du som kund ska känna dig trygg så följer Renolux branschens högsta krav när det gäller säkerhet och ansvarsfrågor.
Säkerhetspolicy & Nyckel hantering
Det kan kännas lite ovant att lämna över dina nycklar till ett företag. Mottagande av nycklar och larmkoder innebär ett stort ansvar. Ditt förtroende är avgörande för oss, därför hanterar vi dina nycklar med högsta försiktighet.
Med vår erfarenhet av lokalvård av både kontor, skolor och bostäder har vi tagit fram säkra rutiner för nyckelhantering.
För din trygghet har alla anställda väl synliga ID-kort på sig. För att försäkra oss om våra medarbetare anställer personal som är pålitlig och korrekt, kollar vi upp deras bakgrund enligt § 9 för att se om det finns något i deras brottregister.
Vår medarbetare har tystnadsplikt och får signera sekretessavtal.
Om du inte vill lämna ifrån dig hemnycklarna går det bra, men då behöver någon vara hemma för att öppna för städaren.
F-Skatt & momsregistering
F-skatt betyder att firma betalar sina skatter själv och du kommer inte att räknas som arbetsgivare för din städerska.
Nöjd kund garanti
Vi lämnar alltid kvalitetsgaranti på utfört arbete. Det gäller alla våra tjänster och innebär att om du inte blir nöjd åtgärdar vi problemet på en gång.
Ansvarförsäkring & Personal försäkring
Heltäckande försäkringar är viktigt för att du ska känna dig trygg när vår personal utför sitt arbete i ditt hushåll. Våra anställda är väl försäkrade, om en olycka skulle ske.
Personal
Det är alltid samma städare/städerska som tar hand om ditt hem. Om din ordinarie städare är sjuk eller ledig informerar vi om detta och skickar en vikarie.
Miljöpolicy
Vi strävar efter att vara miljövänliga genom att använda miljövänliga/miljömärkta städprodukter och minimera förbrukningen av kemikalier. Detta gäller för företagskunder.